@Eja Abby

im Used To Be Alone

Assalamualaikum


" I'm used to be hurted,but Allah is always being fair.Maybe i'll find some happiness one day "






PPIM & PKBM CAMPS}
3/8/12 | 9:17 PM | 0Comment


Hey sesiapa yang sedang sibuk membaca.Haha, aku excited nak pergi camp lagi.Sebenarya aku baru balik dari camp-ing.Best ow.Post yang nak ditulis ni pun mungkin agak panjang jugaklahkan.Yolah excited,biasalah tu.And yang paling tak boleh blah aku kena siap-siapkan barang nak pergi  1 jam sebelum pergi sebab sepatutnya orang lain yang pergi tapi dia sakit.Okaylah kita mula dengan...

First day

Naik bas dengan Azliena.Pandang-pandang orang.Senyum dengan orang entah sape dalam bas.Dekat sekolah cikgu beritahu PPIM je so ingatkan semua perempuan,tapi sampai kat camp ada pulak PKBM.Terkejut aku.Nasib tak ramai.Sampai tempat camp kitorang semua kena spot-check.Nasib aku tak bawak apa-apa.Lepastu taklimat and pasang khemah.Malam tu kitorang buat ice breaking.Ok,aku suka penghulu and penghuluwati.

Second day

Bangun pagi,senaman pagi and ada pertandingan kawad.PPIM kawad.PKBM buat pertolongan cemas.Baguslahtu,aktiviti asing.Sebab aku agak rimas sikitlah kalau budak lelaki ada.
Pasal kawad aku sebenarnya first time jadi commander.Haha,tak sangka aku boleh command.Kumpulan aku kalau dibagi gred,aku nak bagi gred B- je kot sebab aku kadang-kadang cakap,dorang buat bodoh je.


Then,buat pertolongan cemas,haha.Kitorang pakai taram je.Asal buat.Petang pulak kitorang buat cara menguruskan jenazah.Budak lelaki memang sengal,dorang balut salah sorang budak,then budak tu berpura-pura jadi pocong.Waktu malam pula kitorang buat Mengarap Bintang a.k.a Nightwalk
Muehehe.Budak lelaki ingat aku tak dengar dorang cakap"Wei,budak perempuan boleh buat takkan kita tak boleh kot",kantoi!Lelaki penakut.PPIM jalan dulu,baru PKBM.

 Tidur pukul 1 bangun pukul 4.Terbaik kan.

Third day

Okay,harini hari paling penat tahap dew.Pagi,kitorang kembara lasak.Masuk lumpur.Best ow.Dahlah masa masuk lumpur seluar aku tertanggal.Hehe,seluar I longgar.Then,lalu jalan kampung and sampailah dekat empangan.Apalagi mandilah kat empangan tu!Masa budak lelaki dah sampai nasib kitorang dah habis mandi and tengah dengat taklimat orienteering.Dahlah masa orienteering kumpulan aku ke 2 last.Sodih+malu bhai.
Petang paling best,buat kayak.Aku naik sorang punye.Korang ada bran?Haha,susah nak control tapi best.

Malam kitorang dengar ceramah.Dengan ditemani hujan,lagu sedih,dengan ayat-ayat drastik penceramah tu kasi,meleleh air mata aku.Pastu,kitorang kena buat origami dan sebab kitorang buat origami.Penceramah tu saja je suruh aku terangkan dahlah aku tengah menggigil time tu.
Dan yang paling tak boleh blah masa aku nak terangkan tu,aku tercakap "sejukkan hari ni".Aku rasa budak lelaki mendouble-miningkan ayat aku!Sumpah lepas tu aku terus malu dan berpura-pura macam aku tak pernah cakap ayat tu

Fourth day

Hari last,ada penutup acara.Abe-abe PKBM semua semard ow pakai baju uniform dorang walaupun muka kemek ke,bujur ke,bulat ke.Sejujurnya aku cair tengok dorang pakai baju semard camtu.Time amik hadiah,sepatutnya aku yang kena ambil hadiah,tapi aku malas.Aku suruh ahli kumpulan aku yang ambik.Lepas ambik hadiah semua,sesi ambik gambar.Dan yang paling sodih dua tapak terakhir aku keluar camp.Rasa macam nak masuk balik dan ulang masa.

Sampai sekarang aku rindu dengan budak-budak lain.Rindu camp.Rindu kucing yang suka sangat menyendeng dekat orang.Rindu bunyi cengkerik.


BUKTI:Budak lelaki memang sengal
Okay,aku yang naik kayak kale hijau tu.
No caption....
Ikan kering versi manusia