@Eja Abby

im Used To Be Alone

Assalamualaikum


" I'm used to be hurted,but Allah is always being fair.Maybe i'll find some happiness one day "






MOM'S DIARY!}
12/12/11 | 1:12 AM | 0Comment


Sebelum tu,saya nak minta maaf kat mak saya sebab saya dah baca diary dia.Cerita yang saya nak beritahu ni memang ada kena mengena dengan hidup sebagai seorang ‘teenagers’.”Alam remaja & persekolahan merupakan alam yang paling syok sekali”kata orang yang umurnya hampir menjangkau 40.Kalau cerita dengan dia, dia mesti cerita masa dia muda,dia sekolah.Kadang-kadang aku pun tersedar aku tinggal 2/3 tahun je lagi nak sekolah

Kalau dipikirkan lama2,rasa nak menangis pun ada juga.Masa sekolah rendah masa rasa macam tak bergerak tapi masa sekolah menengah masa macam kilat.Pejam celik dah besar dah.Tak sangka.Back to the topic,satu haritu aku masuk stor cari benda.Then,terjumpa lak diary mak saya.

Apalagi,dengan selambanya aku baca.Best gak lah sebab cerita pasal sajak dengan sekolah.
Dan aku terbaca tajuk yang nampak cam best ”Kenangan Lalu”.
Cerita dia camni:

KENANGAN LALU

Teman..............
Disaat aku termenung sendirian,aku terkenang semasa kita dialam persekolahan.Bagiku alam persekolahan adalah alam yang paling manis buat diriku.Meskipun aku selalu nakal di sekolah tapi ianya adalah satu hiburan bagi kalian.Jika aku tidak hadir ke sekolah,kalian semua akan mengatakan bahawa tanpa diriku di sisi kalian akan terasa sunyi tanpa hilai ketawaku.Aku masih ingat semasa aku di Form 3 aku selalu datang lewat ke sekolah.Akibatnya aku dimarahi oleh guru disiplinku.Aku hanya diam apabila dimarahi oleh guru disiplinku.Ternyata aku terpaksalah datang kesekolah awal sedikit

Bila aku memasuki bilik darjah 4,Z dan yang lain akan mentertawakan aku sambil berkata “Hai,cepat datang harini”.Aku hanya diam sahaja.Tak kuasa aku hendak layan cakapnya.Tetapi dalam marahku itu aku amat menyayangi temanku itu.Kini semuanya tinggal kenangan.Mungkinkah ak dapat bersama dengan mereka lagi atau sebaliknya entahlah.Aku pun tak tahu.Tapi aku berharap semoga aku dapat bersama dengan mereka suatu hari nanti.

Aku rasa cam nak nangis je.Feeling benar aku baca.So hargailah kekawan korang.Gunakan masa sebaik mungkin dan berusaha mencapai kecermelangan hidup dunia dan akhirat.Insyallah.